2023-12-18 09:56Pressmeddelande

Anna-Karin Olsson blir VD för Kvadrat Stockholm

Anna-Karin Olsson, VD Kvadrat StockholmAnna-Karin Olsson, VD Kvadrat Stockholm

Anna-Karin Olsson har utsetts till VD för konsultföretaget Kvadrat Stockholm. Anna-Karin anställdes i tidigare i år som vice VD och tar nu över efter Ann Sandström. Anna-Karin har lång erfarenhet av företagsledning och -utveckling med tidigare uppdrag som VD, ledarskaps- och verksamhetsutvecklingsdirektör och regionchef.

− Kvadratkoncernen siktar högt och långt och med Anna-Karin som VD för vårt största bolag får vi en erfaren lagbyggare och trygg ledare på en nyckelposition i koncernen. Anna-Karin har erfarenhet från flera andra värderingsstyrda verksamheter och vet vad som krävs för att skapa högpresterande och långsiktigt hållbara team , säger David Ståhlberg, koncern-VD för Kvadrat.

– Jag är väldigt glad och stolt över att få förtroendet att bygga vidare på Kvadrats Stockholms utveckling. Vi befinner oss i en utmanande tid där vi behöver säkerställa att vi arbetar med rätt saker, på rätt sätt, så att vi möjliggör för fler att få vara del av detta unika ekosystem och bli kvadratare. Vi ska ligga i framkant med både spännande uppdrag till kvadratare som är konsulter och ett hållbart och givande arbetsliv för de kvadratare som är anställda. Vi vill göra skillnad, både som samarbetspartners till våra kunder och som arbets- och uppdragsgivare, men också i det avtryck vi gör i samhället. Vår affärsmodell och gemenskap med motiverade, engagerade och drivna egenföretagare kvadratare och anställda skapar en skärpa och ett engagemang som imponerar på mig – det är en ynnest att få vara del av detta sammanhang. Jag ser fram emot att kroka arm med alla kvadratare och tillsammans fortsätta utveckla Kvadrat Stockholm, säger Anna-Karin Olsson, VD Kvadrat Stockholm.

– Vi passar samtidigt på att tacka Ann Sandström som sedan mars 2021 varit VD för Kvadrat Stockholm. Tillsammans med teamet har Ann gjort ett fantastiskt arbete och lyft både vårt NPS och vår storlek till All-Time-High. Ann återgår nu till livet som egenföretagande Kvadratkonsult och är i allra högsta grad kvar hos oss, vilket vi är tacksamma för, säger David Ståhlberg koncern-VD för Kvadrat.

Kvadrat är Sveriges största gemenskap för egenföretagande konsulter, byggd med frihet, lycka och entreprenörskap. I Kvadrats ekosystem ryms allt som behövs för ett lyckligt och hållbart konsultliv, inklusive vägar till framtidens kompetenser och ett brett socialt och professionellt nätverk. Kvadrat är byggt av konsulter, för konsulter och är 100% konsult- och medarbetarägt. Företagsvisionen "Världens lyckligaste yrkesmänniskor" genomsyrar hela verksamheten. Kvadrat har hjälpt duktiga konsulter ta steget till ett friare och lyckligare konsultliv i 35 år.

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter − landets största bolag för egenföretagande konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi nära 600 kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Västerås, Örebro, Borlänge, Sundsvall och Umeå.

David Ståhlberg
Koncern-VD Kvadrat