2024-03-27 13:44Pressmeddelande

Storvinst i Västernorrlands UF-mästerskap

Isac Nyberg, UF-företagare med företaget Brando Marknadsföring och Christel Jonsson, affärsutvecklare Kvadrat Sundsvall. Isac Nyberg, UF-företagare med företaget Brando Marknadsföring och Christel Jonsson, affärsutvecklare Kvadrat Sundsvall.

Isac Nyberg på Hedbergska skolan i Sundsvall och hans UF-satsning Brando Marknadsföring tog placeringar i sex klasser av 20, bland annat Årets UF-företag. En av utmärkelserna var Årets rådgivare, som gick till Christel Jonsson från Kvadrat Sundsvall.

Kvadrat är ett företag som hjälper konsulter att få ett friare och lyckligare arbetsliv som egenföretagare – att sprida lycka i samhället genom att stötta egenföretagande är ett uttalat mål. Ett trettiotal egenföretagande konsulter är anslutna till Kvadrat i Sundsvall, i hela landet är man sexhundra.

– Det kändes självklart för mig att ställa upp och stötta Isac som ung entreprenör med en väl genomtänkt affärsidé, säger Christel Jonsson, affärsutvecklare på Kvadrat Sundsvall.

Brando Marknadsförings affärsidé är att erbjuda "Sveriges enklaste sätt att marknadsföra på nätet", snabbt och enkelt. Motiveringen till vinsten av Årets UF-företag lyder ”Med en imponerande hög nivå på produkt, tjänst och genomförande i alla moment har detta UF-företag tagit första steget på en redan nu fungerande företagsresa. Genom att strategiskt ha byggt ett externt advisory board kompenserar entreprenören för sin avsaknad av kollegor.”

– Min vision var att skapa en paketerad tjänst som skulle fylla ett tydligt behov på marknaden, nämligen att underlätta digital marknadsföring för lokala företag. Jag tog tidigt beslutet att driva detta företag på egen hand, det kändes som en spännande utmaning och en ovärderlig erfarenhet att ta med sig ut i affärslivet, säger Isac Nyberg.

– Men jag har aldrig känt mig ensam, jag har byggt upp ett nätverk av fantastiska människor, främst min rådgivare Christel Jonsson. Från dag ett har hennes råd och idéer varit ovärderliga. Att ha någon att bolla tankar och idéer med har varit avgörande för vår framgång, säger Isac Nyberg.

Brando Marknadsföring tog även hem förstaplaceringar i Årets tillväxtföretag och Årets tjänst plus en andraplacering i Årets innovation och en tredjeplats i Årets säljare.

– Vårt samarbete har varit otroligt givande. Isac har alltid haft stort fokus och engagemang och jag inspireras av hans kommunikativa färdigheter, oavsett om det gäller avstämningar, framtagande av text eller kontakter med kund. Mötena har varit fyllda av glädje och positiv energi, vilket gjort arbetet roligt, säger Christel Jonsson.

– Vid årets start var det en dröm att kunna driva vidare verksamheten som ett aktiebolag. Nu är jag otroligt glad att kunna meddela att den drömmen blir verklighet. Företaget kommer att fortsätta utvecklas även efter UF-årets slut. Det är något som jag verkligen ser fram emot, säger Isac Nyberg.

Förstaplaceringarna för Isac, Christel och Brando Marknadsföring har kvalificerat dem för riksnivån, SM i Ung Företagsamhet i  Stockholm 28-29 maj.

Kontakt för mer information

Christel Jonsson, Affärsutvecklare Kvadrat Sundsvall
christel.jonsson@kvadrat.se

Isac Nyberg, UF-entreprenör Brando Marknadsföring
info@brando-marknadsforing.se

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter − landets största bolag för egenföretagande konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi nära 600 kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Västerås, Örebro, Borlänge, Sundsvall och Umeå.