2021-06-10 09:08Pressmeddelande

Kvadrat Linköping tilldelas nya ramavtal hos Region Östergötland och Östgötatrafiken

Sara Kallblad, VD Kvadrat Linköping.Sara Kallblad, VD Kvadrat Linköping.

Kvadrat Linköping har fått tilldelning  Region Östergötlands och Östgötatrafikens gemensamma ramavtalsupphandling av IT-konsulttjänster. Utöver det har Kvadrat även fått tilldelning på ramavtal för Region Östergötlands och Östgötatrafikens gemensamma upphandling inom projekt- och förstudieledning.

– Kvadrat har varit ramavtalsleverantör till Regionen under många år. Vi är även mångårig leverantör med pågående uppdrag hos bland andra Polisen, MigrationsverketKriminalvården och SMHI. Avtalet med Regionen gör att Kvadrat kan fortsätta bidra till långsiktig och hållbar vidareutveckling av samhällskritiska verksamheter såväl regionalt som nationellt. Hos oss på Kvadrat är alla konsulter egenföretagare och entreprenörer och vår mission är att bidra till ett bättre samhälle genom att arbeta för att frigöra kraften som finns i entreprenörskap, säger Sara Kallblad, VD för Kvadrat Linköping.

Tilldelningen i Regionens och Östgötatrafikens gemensamma ramavtalsupphandling inom IT-konsulttjänster avser totalt åtta olika kompetensområden, där Kvadrat fick tilldelning genom att möta kraven på bland annat pris och leveranskapacitet.

För ramavtalet rörande projekt- och förstudieledning kvalificerade sig Kvadrat genom att påvisa sådan expertiskunskap och erfarenhet som är relevant för köparen vid nyttjande. Urvalskriterier av denna typ gynnar Kvadrat, vars affärsmodell med egenföretagande och gemenskap attraherar premiumkonsulter med genomgående senior kompetens och lång erfarenhet.

Båda avtalen har löptiden fyra år.

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter − landets största bolag för egenföretagande konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi ca 500 Kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Örebro, Borlänge och Sundsvall.

Sara Kallblad
VD Kvadrat Linköping