2020-09-28 05:01Pressmeddelande

Kvadrat tecknar ramavtal med RISE

Anna Edshage, VD Kvadrat Göteborg.Anna Edshage, VD Kvadrat Göteborg.

Göteborg, 28 september 2020

Kvadrat har efter upphandling tecknat avtal med RISE, Research Institutes of Sweden. Avtalet omfattar kategorin ”Leda och styra” inom IT-konsulttjänster och gäller i fyra år med möjlighet till två förlängningar om ett år vardera.

− Vi har under många år haft ett nära samarbete med RISE och är stolta och glada att få förtroendet att fortsätta utveckla detta. Kvadrats konsulter älskar att arbeta för RISE, som är en oerhört spännande organisation. Verksamheten är inriktad på forskning och innovation för att göra Sverige och svenska företag mer konkurrenskraftiga. Hos oss på Kvadrat är alla konsulter egenföretagare och entreprenörer. Vår mission är att bidra till ett bättre samhälle genom att arbeta för att frigöra kraften som finns i entreprenörskap. Det gör RISE och Kvadrat till en väldigt stark kombination, säger Anna Edshage VD Kvadrat Göteborg.

Konkurrensen i kategorin ”Leda och Styra” inom IT-konsulttjänster var hög. Det kom in 13 anbud, varav tre gick vidare till avtal. Urvalet i upphandlingen skedde så att kvalitet premierades framför pris, vilket gynnar Kvadrat, som har en affärsmodell som attraherar premiumkonsulter med lång erfarenhet och hög kompetens.

För mer information, kontakta:
Anna Edshage
VD Kvadrat Göteborg
anna.edshage@kvadrat.se

Ämnen: Ramavtal

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi ca 500 Kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Örebro, Borlänge och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin.